انجمن حمایت و توسعه محیط زیست شهر محمودآباد

انجمن حمایت و توسعه محیط زیست شهر محمودآباد

انجمن حمایت و توسعه محیط زیست شهر محمودآباد

انجمن حمایت و توسعه محیط زیست شهر محمودآباد

انجمن حمایت و توسعه محیط زیست شهر محمودآباد

این وبلاگ پایگاهی ست جهت انتشار اخبار انجمن حمایت و توسعه محیط زیست شهر محمودآباد ، انعکاس مسائل زیست محیطی و همچنین ارتباط با اعضاء انجمن و فعالان مدنی و زیست محیطی.
https://telegram.me/anjomanmohitzist

طبقه بندی موضوعی

کارناوال سگ کشی در محمودآباد

چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۰۵:۳۸ ق.ظ

چند روزی است که شهرداری شهر محمودآباد در اقدامی غیر انسانی،غیر قانونی و غیر اصولی و بدون هیچ گونه دلیلی دال بر بیمار بودن این سگها دست به کشتار وسیع سگ های خیابانی با روشهای غیر اصولی زده و این حیوانات بی گناه را در سطح شهر به وسیله ی اسلحه شکاری ،با وضعیتی اصف بار میکشد

که نارضایتی برخی شهروندان این شهر و حامیان حقوق حیوانات را را بد نبال داشته کشتار سگهای خیابانی با اسلحه کاملا غیر اصولی بوده و مشکلات متعددی از قبیل مشکلات بهداشتی،ترویج خشونت در جامعه،ایجاد الودگی های صوتی و اختلال در آرامش روانی جامعه و... را به وجود خواهد آورد در این موضوع که سگ های ولگرد میتوانند ناقل بیماری های متعددی باشند و برای جلوگیری از شیوع این بیماریها در میان انسان ها و جلوگیری از مشکلات دیگری که معلول وجود سگهای خیابانی و ولگرد هستند هیچ شکی نیست؛ اما هنگامی که این اقدام به اصلاح پیش گیرانه خود کانون مشکلات بهداشتی باشد و موجب بروز مشکلات متعدد بهداشتی و روانی گردد بسی جای تآمل است! که متاسفانه شهرداری شهر محمودآباد نیز برای هدم و جمع آوری این حیوانات در سطح شهر این روش غیر اصولی را به عنوان آسان ترین روش انتخاب نموده و گویا همانند دیگر مسائل از سیاست معروف حذف مشکل به جای حل همیشگی آن استفاده نموده! کشتن سگهای ولگرد آن هم با اسلحه و در ملاء عام نه امری قانونی میباشد، بلکه بر خلاف ماده 55 قانون شهرداریها صورت گرفته و امری غیر مفید در کنترل جمعیت حیوانات شهری محسوب میگردد، همچنین بررسی های آماری موجود موید این است که با وجود افزایش قابل توجه کشتار سالانه سگهای ولگرد جمعیت این گونه، سیری صعودی داشته و این بدان معناست که اتلاف سالانه تعداد قابل توجهی از سگهای ولگرد نقشی در کنترل جمعیت آنها ایفا نمی کند و یا دستکم، اثراتی کاملا مقطعی دارد.  

انجمن حمایت و توسعه محیط زیست شهر محمودآباد نیز ضمن پیگیری ها و مکاتبات خود با شهرداری در خصوص جلوگیری از کشتار این سگها و ارائه راهکارهای بهتر علی رغم جلب رضایت شهردار محمودآباد و توقف یک روزه این کشتار با مخالفت شوراهای این شهر مواجه گشته و گویا شورای اسلامی شهر محمودآباد به هیچ طریقی دست از کشتار این حیوانات برنداشته و به کشتار این مخلوقات بیگناه بیشتر علاقه مند است تا تفکر در رابطه با حل این مشکل البته لازم به ذکر و قابل توجه است که: فرد اجیر شده برای کشتار این حیوانات بی گناه در ازای کشتن هر سگ دستمزدی به مبلغ 200,000 ریال از شهرداری دریافت میکند؛طبق برآوردهای انجام شده کشتار هر سگ خیابانی برای شهرداری مبلغی حدود 300,000 ریال هزینه خواهد داشت که تقریبا برابر است با هزینه عقیم سازی یک سگ و یا زنده گیری 10 قلاده سگ؛ حال آیا هزینه های زنده گیری یاعقیم سازی این حیوانات به نسبت بهره وری و کارایی آن کمتر است یا هزینه ی راه اندازی کارناوال سگ کشی در خیابانهای شهر؟  

به هر حال ، برخی از شهروندان؛ فعالان زیست محیطی و حامیان حقوق حیوانات این شهر ضمن ابراز نارضایتی خود از شهرداری شهر محمودآباد خواستارند که  شهرداری این عمل غیر انسانی را متوقف نموده و دیگر روشهای موجود مانند زنده گیری، عقیم سازی و...برای جمع آوری و کنترل جمعیت سگهای خیابانی انتخاب نماید و با مدیریت صحیح زباله های شهری از رشد جمعیت حیوانات شهری جلوگیری کرده. و بیش از این به ترویج فرهنگ خشونت و حیوان آزاری در جامعه دامن نزند.  

از شهروندان عزیز و محترم نیز خواهشمندیم که این گونه اقدامات را محکوم نموده و مقداری در حق زندگی کردن مخلوقات خداوند تامل نمایند.نه تنها سگها بلکه تمامی حیوانات حق زندگی کردن دارند و انسان در جایگاهی نیست که حق حیات آنها را بدون هیچ توجیه منطقی از آنان صلب کند و در نهایت با فرموده ای از امام علی (ع) نوشته خود را به پایان میرسانیم: خدا لعنت کننده آن کسی است که حیوانات را لعنت کند. علی (ع)



  • کمسیون آموزش واحد سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی