انجمن حمایت و توسعه محیط زیست شهر محمودآباد

انجمن حمایت و توسعه محیط زیست شهر محمودآباد

انجمن حمایت و توسعه محیط زیست شهر محمودآباد

انجمن حمایت و توسعه محیط زیست شهر محمودآباد

انجمن حمایت و توسعه محیط زیست شهر محمودآباد

این وبلاگ پایگاهی ست جهت انتشار اخبار انجمن حمایت و توسعه محیط زیست شهر محمودآباد ، انعکاس مسائل زیست محیطی و همچنین ارتباط با اعضاء انجمن و فعالان مدنی و زیست محیطی.
https://telegram.me/anjomanmohitzist

طبقه بندی موضوعی

شکارچی کهنه کار شاهین دژی، همیار محیط زیست شد

چهارشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۱ ب.ظ

یکی از شکارچیان قدیمی و کهنه کار شهرستان شاهین دژ  با رهاسازی 12 قطعه کبک و پشیمانی از شکار به جمع همیاران محیط زیست پیوست.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین دژ روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این شکارچی 58 ساله که 'کریم قسمتی' نام دارد روز گذشته با مراجعه به این اداره ضمن پشیمانی و اظهار ندامت از اقدام خود، خواستار رهاسازی پرندگان شکاری شد.

وحید چمنی اضافه کرد: این شکارچی کهنه کار که به گفته خودش از 30 سال پیش شکار پرندگان را شروع کرده، 12 عدد قفس چوبی نگهداری کبک، 14 رشته تور دام زنده گیری و سه دستگاه ضبط صوت که سالها با آنها اقدام به زنده گیری کبک می کرد را در آتش سوزاند.

وی ادامه داد: این 12 قطعه کبک نیز با حضور ماموران یگان حفاظت و جمعی از دوستداران محیط زیست این شهرستان در یکی از زیستگاها رهاسازی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین دژ با قدردانی از این شکارچی قدیمی و همیاران جدید طبیعت و محیط زیست اظهار کرد: برای نگهداری و حفاظت از محیط زیست، اقشار مختلف مردم باید تلاش کنند تا این گنجینه گرانبها به خوبی حفاظت و به نسل های آینده تحویل داده شود.

چمنی اضافه کرد: نگهداری پرندگان وحشی در محیط های خارج از طبیعت باعث آسیب زدن به نسل گونه های پرندگان و از بین رفتن قدرت باروری آنها می شود و بسیاری از گونه های پرندگان پس از جدایی از طبیعت و حتی بازگشت دوباره نیز نمی توانند زندگی طبیعی خود را به دست آورند.

فرهنگ خداحافظی با شکار و شکستن تفنگ در چند سال اخیر در شهرهای جنوبی آذربایجان غربی با استقبال گسترده ای از سوی شکارچیان مواجه شده است. 

شهرستان شاهین دژ در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و به دلیل داشتن رودخانه و چندین پناهگاه حیات وحش از زیستگاه های مهم پرندگان در این استان به شمار می رود.

منبه خبر: خبرگزاری ایرنا

انجمن محیط زیست محمودآباد ازاد سازی پرنده در شاهیندژ

  • کمسیون آموزش واحد سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی